2012. március 26., hétfő

Képes beszámoló a győri estről

Hazaérkeztem az elmúlt alkalommal jelzett kis kirándulásomról. Nem mindent tudtam teljesíteni, Csorna és Jánossomorja nem fért bele, de erről majd a másik blogomban.

A legfontosabb esemény, ami miatt elutaztam, a győri Gábor Miklós-est igazán szép és nagy élmény volt. Első nekifutásra néhány képet szeretnék mutatni a Zichy-palota egyik termében megtartott rendezvényről.

Az emlékezést, a családi és más történeteket kis kiállítás keretezte. A "Hamlet családi körben" címet Gábor Miklós igazi Hamlet-jelmeze és egy háziköntöse vizuálisan is megjelenítette:



Gábor Júlia és Szigethy Gábor:


Az asztalkáról nem hiányozhattak Gábor Miklós könyvei, a háttérből pedig több eredeti rajza tekintett ránk:


A kis vitrinben különböző dokumentumokat helyeztek el. Közülük itt látható Gábor Miklós katonai igazolványa, munkakönyve...




 ... szerepeinek saját kezűleg kiegészített jegyzéke:


... és egy tényleg ízig-vérig családi dokumentum: szülei rajzos bejegyzése a nyolc éves Juli emlékkönyvébe:


Mint látható,  az idézet Goethe Faust-jából való. Ruttkai Éva ebben az időben játszotta a Vígszínházban Margit szerepét, nyilván ez adta az indíttatást az idézet kiválasztására.
Egy régebbi írásomban idéztem azt a részletet Gábor Miklós Tollal című könyvéből, ahol Ruttkai Éva Margit-alakításáról ír gyönyörűen és éppen 1961 tavaszán , ezen a ponton újra érdemes ITT ELOLVASNI.
A monogramos dobozka mandzsettagomb tárolására szolgált. Sajnos, a Hamlet-bábura nem kérdeztem rá, gyanítom, hogy premier-ajándék lehetett :)

Végül itt vagyok én, Gábor Miklós egyik eredeti Hamlet-jelmezével. Amikor megláttam, bizony nagyon meghatódtam; sosem hittem volna, hogy 1966. december 28. után, amikor a Madách Színházban még gyerekfejjel láthattam az előadást, így is fogok Hamlettel találkozni:



Ezek a képek, és még jónéhány a facebook-os oldalamon is láthatóak, IDE KATTINTVA megtekinthetők.

Természetesen az estről még fogok írni részletesebben is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése