2012. március 19., hétfő

Blogjaim nyomában

Már elkezdtem csomagolni, holnap egy kis utazásra indulok blogjaim nyomában – no meg egy füst alatt a végre megjött szép tavaszt is kihasználom :)

Gábor Miklós, Ruttkai Éva és Júlia az állatkertben, 1961
Kedden este Győrben lesz egy rendezvény, ez az elsődleges célom: Hamlet családi körben címmel Gábor Miklós lánya, Gábor Júlia és veje, Szigethy Gábor színháztörténész mesélnek arról, hogy milyen is volt a nagy színész magánemberként, családtagként. Az est apropója az az évforduló, amiről én is írtam már itt, miszerint ötven éve, 1962-ben volt a teljes magyar színháztörténet egyik legfontosabb és legsikeresebb előadásának, a Vámos László által rendezett Hamletnek a premierje.
Nem meséltem még el itt, hogy körülbelül két hónapja sikerült virtuális kapcsolatba kerülnöm – éppen e blog kapcsán – Gábor Júliával és nagyon örülök, hogy Győrben személyesen is megismerhetem.

És ha már Győrig elutazom, akkor nem jövök haza másnap, hanem  azon kívül, hogy elsétálgatok kicsit a városban, elmegyek Mosonmagyaróvárra, Csornára és Jánossomorjára. Hogy miért éppen ezekre a helyekre? Nos, a megoldás másik blogomban rejtőzik. Ezeken a helyeken ugyanis olyan zenei emlékhelyek vannak, amiket már régóta szerettem volna megnézni, körbejárni, lefényképezni, természetesen az illető helységben található más nevezetességekkel együtt. Ezekről a látnivalókról majd katalisztes blogomban írok.

Amíg haza nem érek, és nem tudok jelentkezni élménybeszámolóval, különös tekintettel a győri estre, itt van egy kis néznivaló, ami ehhez a rendezvényhez is kapcsolódik. A Magyar Televízióban 2010 decemberében sugároztak emlékműsort Gábor Miklósról pályatársak és Gábor Júlia részvételével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése