2013. április 24., szerda

Ruttkai Éva és a Rettenetes szülők

A mára legendává vált 1945-ös Rettenetes szülők-előadás, amely meghozta Gábor Miklós számára az első igazi nagy sikert, más szempontból is jelentőssé vált a fiatal művész életében.

Ruttkai Éva 1945-ben színpadon






Olvassunk bele a Parancsolj, tündérkirálynőm! című kis kötetbe, amelyet Ruttkai Éva halála után veje, Szigethy Gábor színháztörténész állított össze rádióinterjúk és nyomtatásban megjelent beszélgetések, írások, egyéb "töredékek" alapján.








Ruttkai Éva szavai a 27. oldalról, részlet:

Emlékszem a Rettenetes szülők című darab ment a Művész Színházban, Várkonyi Zoltán akkori színházában, Gábor Miklós vendégszerepelt ott. Én a Vígszínház tagja voltam, úgy mondták, a Vígszínház üdvöskéje. Édesanyámmal elmentem a Művész Színházba és megnéztem az előadást. Nagyszerű volt. Néztem Gábor Miklóst s mondtam anyámnak, abszolút szerényen: ez férfiben olyan, mint én nőben. Tetszett, nagyon tetszett, s arra gondoltam magamban, igen, ettől az embertől szeretnék egy gyereket. Nem szükséges, hogy feleségül vegyen, a lényeg, hogy kettőnkből egy nagyon jó gyerek születhetne. Tulajdonképpen belőlem indult.

Az 50-es években ők, Ruttkai Éva és Gábor Miklós lettek aztán az "álompár". De a Rettenetes szülők előadása és az ő házasságkötésük között azért még történt valami, azaz valaki...

Legközelebb itt folytatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése