2014. április 6., vasárnap

95 éve született Gábor Miklós

Holnap, április 7-én lesz 95 éve, hogy Zalaegerszegen megszületett Gábor Miklós. Ez a blog pedig éppen három éves, mert 2011-ben a születésnaphoz igazítva indítottam el és tettem fel az első írást...

A szép évfordulón egy ritka fényképet szeretnék mutatni, mintegy születésnapi ajándékként. A Göcseji Múzeum jóvoltából jutottam hozzá, ez úton is nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy megkaptam tőlük, természetesen a közlési engedéllyel együtt. Amúgy a kép magántulajdonban van.
Rákattintva kinagyítható!



A felvétel helyszíne: Zalaegerszeg, a mai Ady utca 9. számú ház, Gábor Miklós szülőházának belső udvara. Idejét pontosan nem sikerült meghatározni, valamikor az 1940-es években készülhetett, szerintem inkább az évtized elején, 1940/43 között. Gábor Miklós akkoriban már a Színművészeti Akadémiát frissen elvégzett színész volt.

A képen elöl balra édesanyja, Gábor Béláné Czukelter Ilona ül. Mellette apai nagyanyja, Goldberger Rezsőné, akkoriban zalaegerszegi lakos. Hátul Gábor Miklós édesapja, Gábor Béla, aki abban az időben még az egerszegi Edison mozi üzemeltetője, bár már Budapesten él. Középen szerintem Gábor Miklós nagynénje állhat, édesapjának húga. Mellette pedig a "snájdig" ifjú színész...

Gábor Miklós nevét azóta utca is viseli Zalaegerszeg belvárosában, Lucifer-jelmeze pedig a Göcseji Múzeum állandó kiállításának része:



Amúgy pedig lassan, de biztosan közeledik születésének centenáriuma. Remélem, addigra ez a blog még gazdagabb lesz. Sőt,  más terveim is vannak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése